Schieber pincészet

borcímke tervezés

A Schieber Pincészet csúcsborának tervezett reklámstúdiónk borcímkét.

A Schieber Pincészet elhatározta, hogy készít egy különleges fajtabort csak Cabernet Sauvignon-ból, egy olyan csúcs tételt, amit csak kevesen tudnak. A bor meg is született, de nem prezentálták a nyilvánosságnak, azonban szépen sorban nyerte a rangosabbnál rangosabb versenyeket és díjakat, mígnem a 2012 évjáratból ez lett a legjobb Cabernet Sauvignon 2015-ben, de még mindig nem volt neve a bornak.

Ekkor keresték meg designstúdiónkat, hogy legyünk keresztapja a bornak és tervezzünk neki valami hozzá méltó ruhát. A történetet hallva egy szó jutott eszünkbe: TABU.

A címke alapkoncepciója: a TABU jelen van mindennapjainkban, életünk szerves része, de ezekről nem beszélünk, nem tesszük közszemlére még szűk, baráti körben sem. TABU: tárgy, élőlény vagy fogalom megemlítésére vagy érintésére vonatkozó tilalom; sérthetetlenség, szentség. Ez a bor a Schieber Pincészet által titkolt, rejtegetett tétel, melyet csak a kivételesek láthatnak, érinthetnek, kóstolhatnak meg.

Ezt az ideológiát próbáltuk belevinni a borcímkébe is. Egyszerű, minimalista címke fekete alapon, melyen csak nagyon szűken kommunikálunk: a TABU név és szőlőfajta. A TABU szó betűit kettévágtuk, a bal felük ezüst fóliával jelenik meg, a jobb felük kistancoltuk a borcímkéből. Így első ránézésre csak az ezüst részek kivehetők és csak forgatva, közelről olvasható ki a teljes szó, ezzel is utalva a rejtélyes, titkolt tartalomra.